Click Here For Free Blog Templates!!!
Blogaholic Designs

Pages

Klik Untuk Belanja Saye :P

Friday, January 13, 2012

Salam Buat Zauj

                                                                
salam buat zauj ku

apa khabar imanmu di sana
adakah masih goyah ditiup bayu dunia
atau sudah kukuh dipasak di dasar hati
doaku agar imanmu membawa kesihatan
doaku agar imanmu menarik hatiku padaNYA
doaku agar imanmu memimpin jiwaku

salam buat zauj ku

wanita dinikahi kerana 4 perkara
harta, keturunan, kecantikan dan agama
andai agama pilihan hatimu
akan ku buka tanda persetujuan
kerana aku takut
andai harta pilihanmu..kelak aku miskin engkau pergi
andai keturunan pujaanmu..aku bukan bangsawan engkau hampa
andai kecantikan dambaanmu..bila usia tua mengintai engkau hambar
namun
andai agama genggamanmu..kekuranganku engkau lengkapi
beruntunglah kedua- dua tanganmu keranaNYA

salam buat zauj ku

dalam untaian istikharah aku mengintaimu
'ya ALLAH andai dia terbaik buatku
sama ada cepat atau lambat
takdirkanlah ia bagiku
permudahkanlah
berkatilah aku untuknya
namun andai dia bukan untukku
jauhkanlah aku daripadanya
dan takdirkanlah kebaikan untukku
dalam sebarang kebaikan'

salam buat zauj ku

walau ada hijab antara kita dariNYA
tanpa bayang
tanpa gurauan
tanpa renungan
andai itu takdirNYA kita akan bersama
untuk terus berjuang dijalanNYA

0 jejari budak comel menari nari:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...