Click Here For Free Blog Templates!!!
Blogaholic Designs

Pages

Klik Untuk Belanja Saye :P

Friday, February 24, 2012

Rindu zaman sekolah!!....


kringgggggggggggggggggggg!!!!.................(panjang loceng ni munyik.. :p)

Bangun semua!!!
Assalamualaikum Cikgu!!
Waalalaikumussalam..duduk...~

waaaaaaaa teringat zaman sekolah dulu2...ayakkk!!!! dulu aku la insan paling awal smpai sekolah...huhuhu...uhh zaman yg hanya boley dikenang kerana zaman itu telah lama berlalu...... da jauh pon tinggalkan aku...(T_T) skrg tgh gigih membina kehidupan untuk mase depan... ^_^

Dulu pakai uniform sama je hari2.....baju putih kain biru, kasut putih... kalau malas basuh aku letak kapur byk2.... haaa putih die sampai keluar debu2...chehhhhh malas punye budak.....bukan aku org lain laaa (dulu la budak2 en.. skrg aku la paling rajin abad ini..(^_^) )......xde pening2 pon nk pikir pakai baju ape hari2...tapi sempat jugak sarung baju biru kain itam n kasut itam dari Form 1 sampai Form 3..hahahaha....ehem2 sapa bising sy tulis nama bagi kat cikgu disiplin!! (jerit smpi kuar anak tekak..:p) biasanya kene jaga kelas time cikgu xde...g meeting or xde cikgu ganti...bile kenang lawak la..buat2 garang tp sebenarnye takut, malu pon ade..huahuahua....

Skrg ni bile da keje...sampai da sakit kepala nk pikir pakai baju ape esok....adoiiiii baju sampai da tak muat almari tp still pening tatau nk pakai baju ape.....hohohoho best nye kalau ade baju pakai buang..baru tak boring fikir baju kot...hohoho ^_^

Dulu ade perhimpunan kat sekolah.....waaaa rindunye nk berbaris panjang2 kat padang then dengar cikgu bebel kat depan..tapi kami bebel kat blakang......time ni xjadi pengawas da.....motif letak jawatan sebab takut nk jadi MC or Pengerusi majlis.......xlogik kan..puas cikgu halang tp aku xpeduli nk letak jgk jawatan..kahkahkah..skrg suh cakap kat depan anytime..!!! uii belagak.....so kat assembly tu asik ushar pakwe aku kat depan....haipp kantoiii!! :P then klu terserempak kat tmpt len kitorang jeling2 je...huahuahua......boley camtu...heee

skrg ni tunggu jela perhimpunan bulanan kat Kementerian...tu pon selalu aku tak de sebab outstation..... tapi tak sebest perhimpunan kat skola.....leh noty2...heeee~

Dulu ade homework...cikgu selalu bagi homework kadang2 jela buat kadang2 tiru kengkawan je....hahahahahha kantoi lagik.....dulu penah kene marah ngan cikgu.subjek ekonomi..ayokkkkkk!!! habis dikaitnye bende yg xpatot...kesian bf aku......cheehhhhhhh!!!! cikgu ni kalau sekali die marah..sampi blok depan dgr suare die...seb bek aku xpenah kene hantuk kepala ngan buku mase dulu...huhu garang gile cikgu nih... :)...adoi mase ni coverina la klu kene marah takut bf dengar..sebab kelasnye seblah je.....uhhh mane leh kantoi...abihlaaa......tapi aku jarang kene marah...budak baik kennn......clean!! :P

skrg mane ade homework da.....keje sume settle kat opis je..kadang2 sampai xde keje nk buat...kuikuikui... jadi camni la keje aku blog...:P

Dulu aku aktif sgt dalam Kadet Remaja Sekolah...i love Kawad so so much!!......n kitorang byk la jgak menang pertandingan kawad kaki.......mase ni bangge je klu mase kawad tuh semua seragam...fuhhh smart sgt....pasukan kitorang byk dikuasai oleh wanita ye sebab laki banyak join Pasukan Kadet Bersatu Malaysia.....diorang punye kawad lagik cara!! pasukan kami suke nk challange diorang sebb kami pon setaraf cam diorang..kahkahkah......yg paling suke kawad formasi sebb leh kawad buat bentuk bintang la, bunga la....uiiii best.......!! (dulu cite2 nk jadik inspektor tp mate den rabun pulak..) pastu byk belajar time perkhemahan....cmne nk survive klu sesat dlm utan ke ape.....mase join Kadet ni la aku dpt try mcm2...abseiling, flying fox, kayak n so on....huhu

Selain tu aku aktif jugak archery (memanah)....latihan memanah ni tiap2 hari ahad....kadang2 xpegi sebb mls...:P wow memanah ni pon best... tp tangan penah bengkak la kena bidas ngan tali...tapi no hallah sebb cara jgk sport ni.....jarak pon shoot 30 meter je...waaaaa rindu nk main........!!! sebb skrang ni ape pon xaktif...badan pon semakin la membesar.........sedih....:( xpe2 tgh mengintai sport baru skrg ni.......klu jadik baru nk citer..hehehehe

Dulu aku budak baik...tak byk cakap pon...diam je kat sekolah...pemalunye Ya Allah hanya tuhan je yg tau........ponteng sekolah pon xpernah...kehadiran full je tiap2 tahun......bangga la jgk...huhu cheehhhh..... (^_~) tapi sekarang ni byk giler cakap adoiiii tatau camna leh jadik camni.....tapi malu tu still kuat dalam diri ni....hihik yeke?...yelaaaaaaaa kot...cume kasarnye terlebih skit....dulu ayu2 je..choiiii sile jgn muntah.......!! hahahahahhaa

waaaaaaaaaaaaaaaaaaaa rindunye zaman dulu..!!!! rindu semua cikgu2, rindu semua kawan2, rindu pakwe ok bukan pakwe2.. (boley?? hihihi)... sekarang semua tu hanya manis untuk dikenang..... ken.....

Hidup mesti diteruskan........
taaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa....(^_^)

 

0 jejari budak comel menari nari:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...