Click Here For Free Blog Templates!!!
Blogaholic Designs

Pages

Klik Untuk Belanja Saye :P

Thursday, May 03, 2012

Ustaz Don...laaaaaaa Ustaz...~


Bismillahirrahmanirrahim......In The Name of Allah The Most Gracious and The Most Merciful......
Salam......

Harini tatau nak mengomel ape.....cume nak cerita2 je......hihihihi boley la kan.....
Hurmmmm sejak 'terpaut' pada Ustaz Don Daniyal Don Biyajid ni..mulela nk berangan2 kennn..... (^_^)...semakin aku mengikuti die makin suke plak.....tambah plak mase tengok episod ke 100 bebaru ni....byk mengisahkan tentang peribadi Ustaz Don ni.....melihat airmatanya aku pon sebak sekali rase nk nangis same2...huhuhu.......dalam hati mule berangan dan mengimpikan untuk menjadi seorang ibu dan mempunyai anak yg macam Ustaz Don ni....hafaz Al-Quran....humble..akhlak elok....insyaallah....
(ape kes ooiii cari suaminye dulu baru berangan haihhhhh)

Sejuk mata memandang.....merdu telinga mendengar suara beliau tatkala memperdengarkan bacaan ayat-ayat al-Quran....Cara dakwah yg mudah untuk difahami dan masih terngiang-ngiang cara beliau menyampaikan dakwah kat 30 Minit Bersama Ustaz Don…sgt spontan..~ saye suke saye suke...!
memang indah lahir batin...bertuah gerangan yg memiliki
tak gitu wahai insan diluar sana......!! bertuah tunangan itu...(^_^)

Dari kata-kata Ustaz Don
“Menyingkap cara saya dibesarkan sama seperti kanak-kanak lain. Bagaimanapun, baru-baru ini saya terbaca tulisan Profesor Dr Muhaya Mohamad yang menemu bual emak saya, apakah rahsia emak dalam mendidik saya dan adik-beradik yang lain. Saya pun tak tahu bila temu bual itu dibuat.

“Dalam temu bual itu, emak memaklumkan dia mengambil keputusan untuk berhenti kerja bagi menumpukan sepenuh perhatian untuk menyusukan saya sehingga genap dua tahun.


“Jika saya menangis mahukan susu pada waktu malam, ayah saya akan turut sama bangun membancuh susu untuk emak sebelum emak menyusukan saya,” katanya.


Dalam petikan temu bual itu turut menyebut, ayah Ustaz Don tidak membenarkan emaknya menyusu sambil berbaring. Sebaliknya, ayahnya akan me
nyediakan belakang badannya untuk emak bersandar menyusukan anak sambil duduk dan memastikan keselesaan semasa menyusu.

Akui mengagumi pengorbanan kedua-dua orang tuanya itu, Ustaz Don semasa kecil sering mengikuti bapanya ke masjid untuk menunaikan solat dan mendengar ceramah agama."


Dialah Ustaz Don Daniyal Don Biyajid yg sgt humble walaupun ilmu penuh didada.....org kampung cek nihhhhh......(^_~)

Kalau ade anak nanti nak letak lah name DANIYAL......hihihi kalaulaaaa :P 

semoga Ustaz Don terus success dan perjuangannya diberkati Allah swt dunia dan akhirat..amin (^_^)
 

 

1 jejari budak comel menari nari:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...